wada genetyczna w upierzeniu?

Awatar użytkownika
Grzesiek2f
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 26, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: ok. PloĂąska
Kontakt:

wada genetyczna w upierzeniu?

Post autor: Grzesiek2f » wt maja 29, 2007 7:36 pm

Para srebrniakow wychowala w tym roku pierwsze mlode, z tym ze sa ona jakby nie do konca wyksztalcone. Brakuje im czesci pior na szyi, ale mysle ze z czasem im sie to wyrowna. Najgorsze jest to, ze brakuje im znacznej ilosci sterowek. Jeden z mlodkow ma tylko 3 piora w ogonie, a drugi 7. Spotkalem sie z opinia ze jest to wada genetyczna. Czy to mozliwe? Czy z czasem wyrosna im kolejne piora?

Zjak
Posty: 1654
Rejestracja: pn gru 11, 2006 6:47 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: wada genetyczna?

Post autor: Zjak » wt maja 29, 2007 8:36 pm

Grzesiek2f pisze:Para srebrniakow wychowala w tym roku pierwsze mlode, z tym ze sa ona jakby nie do konca wyksztalcone. Brakuje im czesci pior na szyi, ale mysle ze z czasem im sie to wyrowna. Najgorsze jest to, ze brakuje im znacznej ilosci sterowek. Jeden z mlodkow ma tylko 3 piora w ogonie, a drugi 7. Spotkalem sie z opinia ze jest to wada genetyczna. Czy to mozliwe? Czy z czasem wyrosna im kolejne piora?
Jesli ta para ma dopiero w tym roku mlode to albo bedzie wada genetyczna albo wynik niedoborow pokarmowych. Zobacz na kuprze czy sa miejsca na piora /zalazki/.

Pozdr.

Awatar użytkownika
Moltan
Posty: 93
Rejestracja: sob lis 18, 2006 8:30 pm
Lokalizacja: Gora
Kontakt:

Post autor: Moltan » wt maja 29, 2007 9:23 pm

Moze niedobor witamin. Ja mam taki problem,ze miesieczne swifty egipskie zmasakrowal mi samiec Rostowski. Maja zdarta skore z glowy. Czy piora im odrosna? Na wystawe to juz raczej sie nie nadaja- a szkoda, bo po super rodzicach sa.
MM

Awatar użytkownika
PDL
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: PDL » wt maja 29, 2007 9:49 pm

Brak sterowek i pior na glowie lub szyji jest wada genetyczna, piora te juz nigdy nie urosna. Radze przeparowac golebie gdyz problem ten u tej pary bedzie sie powtarzal, choc niektore mlode moga byc wolne od tej wady

Awatar użytkownika
Grzesiek2f
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 26, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: ok. PloĂąska
Kontakt:

Post autor: Grzesiek2f » wt maja 29, 2007 10:20 pm

golebie co prawda sa trzymane w wolierze, ale raczej im niczego nie brakuje. Maja bardzo dobra karme, dostaja grity oraz mieszanki witaminowe. Wszystkie mlodziaki, ktore sie wychowaly sa normalne, jedynie te mlode srebrniaki wygladaja jak nieszczescie... :( W takim razie czy mam ryzykowac ciagniecia kolejnych legow? Czy juz teraz przeparzyc ta pare?

Awatar użytkownika
stasiek
Posty: 785
Rejestracja: wt sty 10, 2006 9:24 pm
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: stasiek » śr maja 30, 2007 6:32 am

Sprobuj po przeparzac te pary

magpie
Posty: 131
Rejestracja: śr sty 04, 2006 7:08 am
Kontakt:

Post autor: magpie » śr maja 30, 2007 7:27 am

Witam. U srebrniakow, zwlaszcza tych lepszej klasy to dosc czeste zjawisko. Niestety tym mlodkom piora juz nie odrosna i podawnie witamin i mineralow nie pomoze. Jest to uwarunkowane genetycznie. W tym roku narazie dopiero 2 mi sie takie trafily. W zeszlym roku mialem mlodka ktory nie mial zadnej sterowki pomimo ze na glowie i szyi mial komplet opierzenia. Bywaja rowniez przypadki ze pior jest wiecej niz norma przewiduje ale jak to mawiaja ze od przybytku glowa nie boli i zawsze mozna nadmiar wyrwac dajac ptaka na wystawe. Na Twoim miejscu zaryzykowalbym kolejny leg bo po pierwsze jest srodek sezonu wiec czasu malo a po drugie po parach ktore daja "lyse" mlodki jesli trafi sie normalny to zazwyczaj jest on dosyc dobrej klasy. Na koniec dodam ze nie ma sensu zostawiac takich mlodkow do dalszej hodowli, zwlaszcza jesli pior w ogonie jest mniej niz 10. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Grzesiek2f
Posty: 52
Rejestracja: pn mar 26, 2007 1:36 pm
Lokalizacja: ok. PloĂąska
Kontakt:

Post autor: Grzesiek2f » śr maja 30, 2007 4:35 pm

w takim razie co z nimi zrobic? Przeciez takich golebi nikt nie kupi. Czy po takich golebiach moga wyjsc jeszcze normalnie upierzone golebie?

Awatar użytkownika
stasiek
Posty: 785
Rejestracja: wt sty 10, 2006 9:24 pm
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: stasiek » śr maja 30, 2007 5:09 pm

Jezeli sprzedasz te golebie osobno to ktos poparzy je z innymi i moze byc dobrze ,geny pomieszaja sie

magpie
Posty: 131
Rejestracja: śr sty 04, 2006 7:08 am
Kontakt:

Post autor: magpie » czw maja 31, 2007 7:14 am

Witam. Nikt Ci raczej nie kupi takich ptakow, chyba ze jestes hodowca srebrniakow z pierwszej 10 w Polsce. Ja takie mlode likwiduje bo jest to wada dziedziczna przekazywana na potomstwo. Piszesz ze maja dosc duze braki w upierzeniu wiec nie widze sensu zostawiania ich do dalszej hodowli. Oczywiscie moze sie zdarzyc sie ze sparujesz z golebiem obcej krwi i mlode beda ok. Sam kiedys dostalem 2 takie mlode od znajomego hodowcy. Jednego(samczyka) parowalem chyba z 4 samicami i ciagle mlode wychodzily lyse. Po drugim mlodku mlode byly normalne. Bylo to dosc dawno wiec nie pamietam czy mialy az tak malo pior jak Twoje

ODPOWIEDZ