z czego ruszt na podłoge

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » czw sie 04, 2011 8:56 pm

Witam,
mam pytanie do posiadaczy rusztów podłogowych w gołębnikach bez podłogi pod spodem (gdzie kuppa spada bezpośrednio na podłoże pod gołębnikiem).
Jak zabezpieczacie taki gołębnik przed drapieżnikami i gryzoniami ? - taka mysz, bez problemu przejdzie sobie poprzez ruszt do gołębnika...
Proszę o ewentualne odnośniki do zdjęć lub for internetowych, gdzie można podglądnąć tego typu rozwiązania.
Dziękuję i pozdrawiam
D.Ł.
Kaszanka forever !!

Awatar użytkownika
krol17
Posty: 69
Rejestracja: śr lip 06, 2011 11:42 am
Lokalizacja: Nowinki
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: krol17 » czw sie 04, 2011 9:30 pm

najlepiej postaw pułapke na myszy tak jak ja w zime prawie codziennie znajdywałem trupa a szczur czy inny większy drapieżnik nie wejdzi jak dobrze zatkasz dzióry

krzysiek
Posty: 3649
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 9:53 pm
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: krzysiek » czw sie 04, 2011 9:59 pm

Jedną pułapkę na myszy pod rusztem? Ciekawe. Dziwi mnie co innego. Skoro podpowiadasz, by pozatykać dziury, czyli praktycznie zlikwidować ruszt, to jaki jest powód by go w ogóle zakładać? W Holandii hodowcy gołębi pocztowych mają ruszt - podłogę w gołębnikach, jednak nad ziemią, na wysokości ok. 30-40cm mają wysuwane szuflady z blachy kwasówki, które są skrobane i myte myjką ciśnieniową. Zapewnia to higienę w gołębniku i zabezpiecza przed dostaniem się pod podłogę gryzoni.

Awatar użytkownika
krol17
Posty: 69
Rejestracja: śr lip 06, 2011 11:42 am
Lokalizacja: Nowinki
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: krol17 » pt sie 05, 2011 9:53 am

chodziło mi o dzióry powyżej rusztu kuna raczej przez ruszt ni przejdzi a szczur może też połapke taż ja stawiam w klatce,

krzysiek
Posty: 3649
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 9:53 pm
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: krzysiek » pt sie 05, 2011 10:53 am

Jeśli zrobisz ruszt, przez który nie przejdzie szczur, to odchody też nie będą spadały. więcej sprzątania rusztu niż samej podłogi bez niego. Teraz kwestia pułapki. Stawiasz jedną pułapkę pod rusztem, w którym są setki otworów. Minimalną skuteczność mogło by to przynieść, gdybyś postawił tam setki pułapek. Stawianie jednej pułapki lub nie stawianie jej wcale odnosi praktycznie ten sam skutek - masz gryzonie w gołębniku i setki otworów przez które mogą wejść.

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » pt sie 05, 2011 11:43 am

Mam pewien pomysł - otóż planuję przybić od spodu do kantówek stanowiących "rusztowanie" dla drewnianego rusztu :wink: - drobną siatkę - na tyle rzadką, aby przelatywały przez nią odchody, a na tyle gęstą, aby nie przelazła przez to mysz - teraz nasuwa się pytanie - jaka średnica oczek ?
Będzie problem z przelatywaniem piór podczas pierzenia - ale to dla mnie mały problem, bo sprzątać lubię.

Natomiast podłoga pod rusztem z definicji odpada, ponieważ (moim zdaniem) cała idea rusztu polega na tym, aby gówienka nie rezydowały w gołębniku (przy jesiennej, deszczowej pogodzie, robi się pod rusztem mała katastrofa ekologiczna), a brak podłogi zapewniał dobrą wentylację i dostęp świeżego powietrza.
Zamiast podłogi pod rusztem, wolał bym zrobić podłogę "tradycyjną" - łatwiej się sprząta i mniej "syfi" - ale nie można sobie pozwolić na lenistwo.
Pozdrawiam
Kaszanka forever !!

Kristofer
Posty: 76
Rejestracja: pn lis 13, 2006 4:39 pm
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: Kristofer » pt sie 05, 2011 12:19 pm

Witam
Seter po co Ci ten ruszt skoro sprzątać lubisz?W gołebnikach z rusztem na podłodze wystepuje bardzo czesto infekcja grzybicza.Zalegający kał w połączeniu z dużą wilgotnością jest doskonałym podłożem do zalegania infekcji grzybiczej.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » pt sie 05, 2011 12:40 pm

Kristofer pisze:Witam
Seter po co Ci ten ruszt skoro sprzątać lubisz?W gołebnikach z rusztem na podłodze wystepuje bardzo czesto infekcja grzybicza.Zalegający kał w połączeniu z dużą wilgotnością jest doskonałym podłożem do zalegania infekcji grzybiczej.
Pozdrawiam
Chyba nie doczytałeś do końca tego co napisałem - ruszt ma zapewnić lepszą wentylację i brak zapylenia w gołębniku.
Kaszanka forever !!

adammo87
Posty: 990
Rejestracja: sob mar 13, 2010 6:34 am
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: adammo87 » pt sie 05, 2011 1:32 pm

ja to widze tak. golebnik .5-1m nad ziemia. podloga z rusztu. te przestrzen .5-1m obijasz deskami a podloze jest wycementowane... jedna dluga sciana jest na zawiasach(kilka klap) ktore podnosisz zeby sprzatac- bierzesz motyke czy grabie na dlugim kiju i zgarniasz ten nawoz po czym zamykasz klape i podloga jest chroniona ze wszystkich stron. jesli chcesz uzyc ruszt do wzmozenia wentylacji, zrob w tychze klapach otwor biegnacy NAD cementowa podloga ktoredy powietrze bedzie wlatywalo (ponad pomiotem) i uciekalo przez kalenice czy jak se to wymyslisz. tak bym to sobie zrobil.

Kristofer
Posty: 76
Rejestracja: pn lis 13, 2006 4:39 pm
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: Kristofer » pt sie 05, 2011 2:14 pm

Witam
adammo87 pisze:ja to widze tak. golebnik .5-1m nad ziemia. podloga z rusztu. te przestrzen .5-1m obijasz deskami a podloze jest wycementowane... jedna dluga sciana jest na zawiasach(kilka klap) ktore podnosisz zeby sprzatac- bierzesz motyke czy grabie na dlugim kiju i zgarniasz ten nawoz po czym zamykasz klape i podloga jest chroniona ze wszystkich stron. jesli chcesz uzyc ruszt do wzmozenia wentylacji, zrob w tychze klapach otwor biegnacy NAD cementowa podloga ktoredy powietrze bedzie wlatywalo (ponad pomiotem) i uciekalo przez kalenice czy jak se to wymyslisz. tak bym to sobie zrobil.

Witam
I tu chyba Seter masz odpowiedz.Idetycznie ma rozwiozane to mój znajomy z tym że gołebnik jest 1,5 m nad ziemią.Ja np.wentylacje mam w ten sposób rozwiozaną że nawiem w ścianie frontowej na przeciwległej ścianie cele gniazdowe,miedzy celami a podłogą jest jakieś 25cm zamontowana jest deska na zawiasach szerokości 20cm i cały syf jest wymiatany pod cele(widziałem też kiedyś wywiercone otwory w podłodze pod celami skąd pył wylatywał na zew.).Pół sufitu osiatkowane,w dachu kominy wentylacyjne. I jest ok.

felix8024
Posty: 169
Rejestracja: sob lut 12, 2011 9:35 pm
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: felix8024 » pn paź 24, 2011 12:09 pm

Witam

Może ja się pochwale swoim rusztem.
Zasada podobna jak spawanie płotu.
Czyli najpierw rama pozniej drut.

Kratownica podzielona na dwie czesci, w jednym kawalku nie weszła by do srodka.
Wysokosc 30 cm, rama kontownik 3mm.
Środek drut zbrojeniowy 8/9mm ok 70m (przydalo by sie jeszcze dac kilka sztuk w poprzek calosc byla by sztywniejsza.
Siatka plastykowa, mozna kupic w ogrodniczych, ja kupilem w slawexie. 4x1.2m mi wystarczylo.

Ruszt zrobiony tak zeby mozna bylo po tym chodzić.
Narazie spisuje sie doskonale. Tylko przy kontownikach zbiera sie kupka, na siatce wszytsko spada na dół, a tam wysypałem cienką warstwe piasku.

Koszt ok 200zł plus spawanie, ja sobie pospawalem sam wiec nic mnie spawanie nie kosztowało.
Dobra rada, mierzyć spawać, mierzyc spawać. NIe ryzykowal bym zrobienia pomiarów a pozniej dać komus to pospawać, bo moze sie okazać ze coś niezapasuje. i bedzie trzeba wszystko rozcinać i robić od nowa.

Korzyści:
-Sprzątamy tylko gniazda,
-W lecie, gołębie co przesiadują na ziemi często łapią zapalenie spojówek i choroby dróg oddechowych, bo gołębie bardzo podnoszą pył z podłogi. Z kratownicą nic sie nie pyli, bo gołębie nie lądują bezpośrednio na ziemi.
- Troche czystsze pióra.
- Na zime kiedy sie za czesto gołębi nie puszcza na zewnątrz, ze względów pogodowych, wzrost higieny jak znalazł.

Obrazek

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » pn lis 21, 2011 3:59 pm

Witam,
ja mam ruszt z drewna sosnowego, które pokryłem specjalnym lakierem (chodzi o wilgoć), ponieważ pod rusztem nie ma żadnej podłogi.
Jak na razie (gołębnik został zasiedlony we wrześniu) ruszt sprawdza się znakomicie - obecności gryzoni, ani innych szkodników nie stwierdziłem (co kilka dni usuwam ziarno, które spadnie pod ruszt).
Gołębnik (drewniany) ma wspaniały mikroklimat - zwłaszcza w dni upalne - aż miło w nim posiedzieć.
Jedynym mankamentem jest fakt, że gołąbki trzymane w takim gołębniku jedzą nieco więcej niż te utrzymywane w "normalnym" gołębniku - po prostu potrzebują więcej kalorii do utrzymanie prawidłowego metabolizmu (w takim gołębniku jest chłodniej niż w "standardowych" konstrukcjach).
Pozdrawiam
Kaszanka forever !!

Pogromca40
Posty: 224
Rejestracja: czw sie 27, 2009 11:55 am

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: Pogromca40 » pn lis 21, 2011 8:16 pm

Witam pewnie wywołam burzę protestów ale trudno,Seter zajrzyj na youtube do Pana kulbackiego a dowiesz się wszystkiego na temat rusztów.Kolega zrobił taki gołębnik w styczniu,i efekt jest piorunujący , nigdy w Życiu nie miał tak zdrowych ptaków, i potwierdzam jedzą trochę więcej szczególnie w zimne dni,za to latem chce się hodować gołębie żadnych zapachów oprócz świeżego powietrza.Pozdrawiam i życzę miłego oglądania.

Awatar użytkownika
Happek
Posty: 166
Rejestracja: czw lip 22, 2010 9:54 pm
Lokalizacja: Okolice Siedlec
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: Happek » pn lis 21, 2011 8:49 pm

SETER może jakieś zdjęcie wstawisz jak to wygląda u Ciebie?

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » wt lis 22, 2011 2:07 pm

Witam,
mój gołębnik jest tak prosty, że aż prostacki :D - typowa "buda" dla srebrniaków, z tym, że nieco bardziej "innowacyjna" - bo z rusztem podłogowym :wink:
Konstrukcja nie powala urodą (niektóre "kantówki" są pół-okrągłe :lol: itp. - ze względu na ograniczony budżet) - ale w gołębnikach nie liczy się uroda, tylko funkcjonalność.
Zdjęcia robiłem dzisiaj, przy dużej wilgotności powietrza - ale widać na zdjęciach, że pod rusztem jest suchutko (wilgoć osadza się nieco na ruszcie u góry).
Wszystkie boki gołębnika są przysłonięte ruchomymi klapami, ale niezbyt szczelnie, aby była pewna cyrkulacja powietrza (bez tych zasłon robił się przeciąg) - ponadto ruszt jest podzielony na 4 części, z których każdą można szybko zdjąć (np. do sprzątania).
Gołębnik ma podsufitkę z desek (dzięki czemu w lecie jest przyjemnie chłodno), pomiędzy deskami (w suficie i na ścianach) są małe szpary, aby powietrze mogło swobodnie krążyć (doświetla to również gołębnik), dach jest pokryty papą.
Gołębnik ma wymiary: ok. 300x250 cm.
Polecam takie gołębniki hodowcom gołębi pocztowych (oczywiście bez siaty na dachu), oraz ras typowo lotnych - gołębie się super oswajają pod taką siatą, a trzymane w "reżimie" żywieniowym, wchodzą (po zagwizdaniu) całym stadem do gołębnika w bardzo krótkim czasie.
W gołębniku takim nie występują problemy związane ze schorzeniami górnych dróg oddechowych.
Nie wiem, czy taka konstrukcja sprawdziła by się przy hodowli gołębi krótkodziobych, ponieważ te ptaszki muszą mieć (ze względu na bardzo krótki dziób) stały dostęp do karmy - a obawiam się, że ziarno "rezydujące" w karmidle, mogło by zwabić gryzonie.
Moje gołębie karmię 2 razy dziennie, tak aby całe ziarno zostało wyjedzone - i jak do tej pory nie zaobserwowałem w pobliżu żadnych gryzoni ani śladów po gryzoniach.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam
Kaszanka forever !!

sadlak111
Posty: 371
Rejestracja: pn sty 10, 2011 2:11 pm
Lokalizacja: okolice Sierpca
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: sadlak111 » wt lis 22, 2011 3:06 pm

A żeś pan kratę na dachu doje*ał :D A tak na serio to fajny gołębnik i ruszt także. Ja też mam taką ,,budę'' tylko na 80 cm słupkach i do tego wolierka. Na wiosnę myślę żeby zrobić ruszt u garłaczy tylko się tak zastanawiam czy nie będą sobie przez niego piór na nogach niszczyć.
Pozdrawiam. Kamil

felix8024
Posty: 169
Rejestracja: sob lut 12, 2011 9:35 pm
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: felix8024 » wt lis 22, 2011 9:07 pm

spoko ten ruszt tylko minus jaki widze to szerokosc szczebli.
według mnie sporo tej kupki jednak bedzie zostawać na szczeblach
i trzeba sprzątać i tak i tak, moze i mozna zepchnac wszystko na dół, no ale trzeba działać.

moj ruszt wyspawany z druta zbrojonego i przykrytego siatką z tworzywa sztucznego
działa tak ze nie musze go w ogole dotykac, nie ma takiej powierzchni zeby kał sie gdzies zatrzymał.

Awatar użytkownika
Happek
Posty: 166
Rejestracja: czw lip 22, 2010 9:54 pm
Lokalizacja: Okolice Siedlec
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: Happek » wt lis 22, 2011 10:31 pm

Czyli boki są zasłonięte więc tam nie pi*** i wiatr nie hula to już inaczej wygląda iż mogłem sobie to wyobrazić. Jedyne pytanie jakie aktualnie rodzi się w mojej głowie to...czy przez te szpary między listwami rusztu nie wciśnie się łasica czy jakieś inne tego typu diabelstwo?

Byłby to dla mnie interesujący pomysł robiąc gołębnik w przyszłości, zwłaszcza że utrzymuje tylko ptaki które radzą sobie same z wykarmieniem młodych, czyli raczej średnio dziobe.

Co do samej konstrukcji to nie narzekajmy. Materiał jaki był taki jest ważne że tanio a wykonane w miarę schludnie.

Awatar użytkownika
SETER
Posty: 825
Rejestracja: sob lis 26, 2005 9:59 pm
Lokalizacja: C.K Galicja
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: SETER » śr lis 23, 2011 4:37 pm

felix8024 pisze:spoko ten ruszt tylko minus jaki widze to szerokosc szczebli.
według mnie sporo tej kupki jednak bedzie zostawać na szczeblach
i trzeba sprzątać i tak i tak, moze i mozna zepchnac wszystko na dół, no ale trzeba działać.

moj ruszt wyspawany z druta zbrojonego i przykrytego siatką z tworzywa sztucznego
działa tak ze nie musze go w ogole dotykac, nie ma takiej powierzchni zeby kał sie gdzies zatrzymał.
W założeniu, to ten ruszt miał spełniać raczej funkcje "wentylacyjne", a nie zastępować sprzątającego :wink:
Co do konstrukcji, to owszem trochę kału zostaje na ruszcie, ale przemyślałem to i uważam, że ze wszystkich "rusztów", ten drewniany jest najbardziej "przyjazny" dla nóżek gołębi - sam również nie chciał bym chodzić boso przez całe życie po jakiejś siatce :roll:

Kol. Happek - nie wiem, czy przez ten ruszt nie wciśnie się łasica - nigdy nie widziałem łasicy "na żywo" - natomiast kuna ani tchórz nie da rady się przecisnąć - chyba, że wygryzie jakąś dziurę :shock:
Myślałem nad umieszczeniem drobniejszej siatki pod rusztem, ale rozmyśliłem się - utrudniało by to niezmiernie sprzątanie pod gołębnikiem, ponadto w okresie pierzenia pióra osadzały by się na siatce, co mogło by powodować "zapylenie".
Gołębnik stoi w pobliżu lasu - jak na razie nie miałem żadnych "wizyt".
Obecnie testuję ten ruszt na kokach - w przypadku jakiejś masakry nie będzie takich szkód - w razie czego mogę zamiast rusztu położyć na kantówce np. płytę wiórową - wtedy będzie "szczelnie", tylko w takim wypadku trzeba by wyciąć ze dwa małe otwory nawiewne.
Pozdrawiam
Kaszanka forever !!

Awatar użytkownika
piobar
Posty: 275
Rejestracja: pn paź 08, 2007 10:53 pm
Lokalizacja: Krakow/ Kaszów
Kontakt:

Re: z czego ruszt na podłoge

Post autor: piobar » śr lis 23, 2011 6:27 pm

piobar pisze:Zrób coś na wzór: http://www.sklepkowalik.pl/files/golebnik%20009.jpg lub zakup plastikowy http://www.avistar.pl/_var/gfx/5bf79565 ... 30d85e.jpg.
Ja od trzech lat mam ten plastikowy i jestem zadowolony, a cotygodniowe sprzątanie pod nim to niewielkie utrudnienie.
Ja powtórzę swoja wypowiedź, od dłuższego czasu korzystam z tego plastikowego rusztu, który nie zastępuje sprzątania a jedynie pozwala utrzymać większą higienę. Zwracam też uwagę że niema problemów z szybkim demontażem tego rusztu.

Mogę go polecić z czystym sumieniem, ponieważ u mnie świetnie spisuje się u krótkodziobego polskiego i brodawczaka (ale nie nadaje się do ras z łapciami)

ODPOWIEDZ